Buurthuis de Saamhorigheid (2023)

Beste vrienden van de Brug,
In maart en april 2023 zullen wij weer op de planken staan!
We spelen voor u het volgende stuk: Buurthuis de Saamhorigheid
Een eigenzinnige komedie. Wat het dit keer extra bijzonder maakt is dat het stuk geschreven en geregisseerd is door een van onze leden namelijk; Frans Fontaine. Hij schreef dit toneelstuk in de tijd dat Covid de repetities onmogelijk maakte.

Synopsis
Wanneer beheerder Gerrit van Buurthuis de Saamhorigheid met een gecompliceerde beenbreuk langdurig uitgeschakeld is nemen de verschillende gebruikers hun verantwoordelijkheid om zelf een zalenschema te maken voor een ordelijk verloop.
Helaas gebeurt dat zonder onderling overleg, zodat er vier verschillende schema’s komen. Aangezien elke groep het schema als leidend ziet, kan het gebeuren dat er op dezelfde avond conflicterende activiteiten gepland worden.
Het wordt een chaotische avond vol herkenbare situaties uit het verenigingsleven.
Want tja…. Is de Saamhorigheid wel zo saamhorig?

Het toneelstuk zal gespeeld worden in gebouw Samuel, die voor de gelegenheid als Buurthuis de Saamhorigheid omgedoopt zal worden. Dit gebouw staat in de Kerkstraat op nummer 34 in Monnickendam. Op vertoon van deze donateursbrief krijgt u één kaartje met 50% korting.

Spelers: Cathy Ceelie-Evers, Betty Daems-Sta van Uiter, Louis Fontaine, Stuart Heide, Werncke Husslage, Sacha Oussoren, Annemiek Rozenga, Wanda Sack-Slaats, Lasse Tielens, Richard Werkhoven, Reiny Wiedemeijer-Driessen, Margreet Hoogvorst-Vlaanderen en Fleur Zuylen-Wever
Techniek en geluid: Erwin Sack en Ton Sack
Tekst en Regie: Frans Fontaine

Speeldata
Zaterdag 18 maart: 20:00 uur
Zondag 19 maart: 14:00 uur
Vrijdag 31 maart: 20:00 uur
Zaterdag 1 april: 20:00 uur
Zondag 2 april: 14:00 uur
De zaal gaat een half uur voor aanvang voor de voorstelling open.

Entree volwassenen: €12,-
Vrienden van de Brug: €6,-
Kinderen t/m 12 jaar: €8,-

De voorverkoop begint op zaterdag 25 februari.
U kunt de kaartjes kopen bij NIMO boek, Kerkstaart 53 in Monnickendam.

Of stuur een mail naar: toneelverenigingdebrug@gmail.com (of een berichtje via het kopje contact). U ontvangt dan van ons, zo snel als mogelijk is, een mail met betalingsinstructies. Zodra de betaling geaccepteerd is, ontvangt u een bevestigingsmail en liggen de kaarten bij de kassa voor u klaar.

Tot ziens bij onze voorstellingen!

Creatieve groeten,
Toneelvereniging De Brug

De voorstellingen worden mede mogelijk gemaakt door:
NIMO BOEK Monnickendam &