Over De Brug

Toneelvereniging De Brug bestaat al langere tijd, maar in zijn huidige vorm sinds het jaar 2000.

Op dit moment hebben we ongeveer twaalf spelende leden. We hebben dus ruimte voor nieuwe leden!  We zitten wat krap in de mannen, dus aarzel niet.
We zijn een amateurgezelschap en niemand van ons heeft een toneelopleiding gehad. We zijn allemaal begonnen met het idee:  ‘zou ik dat wel kunnen’? Ja hoor, alles valt te leren!

De Brug repeteert op de maandagavond van 19.45 tot 22.30u. Dat doen we in seizoen 2023/2024 in het Weeshuis, Weezenland 16, Monnickendam.

We hebben geen vaste regisseur, maar huren steeds  iemand in die wij geschikt achten voor het soort stuk dat we willen gaan spelen.

Het is een ongedwongen vereniging met een prettige sfeer, waar veel grapjes worden gemaakt en waar iedereen in zijn waarde wordt gelaten, maar waar vooral met hart en ziel toneel wordt gespeeld.

We zijn van plan om (elk jaar) workshops te organiseren voor onze spelers om ons toneelspel te ontwikkelen en verbeteren.

De contributie voor spelers bedraagt € 75 euro per jaar. Aanmelden of vragen kan via toneelverenigingdebrug@gmail.com. We nemen dan contact met je op.